Šiaulių miesto penkiamečių iššūkiai viktorinoje „STEAMukai 2025“
Balandžio 16 d. Šiaulių lopšelyje-darželyje „Trys nykštukai“ vyko penkiamečių ir jų pedagogų viktorina „STEAMukai 2025“, į kurią susirinko komandos iš Šiaulių miesto švietimo įstaigų – Šiaulių „Rasos“ progimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyriaus, lopšelių-darželių „Pelėdžiukas“, „Vaikystė“, “Trys nykštukai”.
Renginio organizatorės - Šiaulių lopšelio-darželio „Trys nykštukai“ pedagogės – mokytoja metodininkė Kristina Kalinauskienė, vyresniosios mokytojos - Irma Viliūnė ir Aida Šimaitienė, mokytojos - Edita Gelžinė ir Jolita Jasulaitytė.
Renginys prasidėjo dalyvių prisistatymais. Renginio vedančiosios dalyvius supažindino su viktorinos taisyklėmis, eiga, užduotimis, taškų skaičiavimo sistema. Dalyvių laukė penkios įdomios užduotys. Už kiekvieną atliktą užduotį vaikai gavo po tašką-siurprizą, kurie viktorinos pabaigoje pavirto dalimi apdovanojimo už dalyvavimą renginyje.
Visų pirmiausia, naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais ir QR kodų nuskaitymo programa, dalyviai turėjo išsiaiškinti temą. Po QR kodu buvo užkoduota eDėlionė, kurią sudėjus paaiškėjo, kad viktorinos tema yra „Kosmosas“. Po trumpo vaikų „Minčių lietaus“ apie kosmosą, viena po kitos buvo pateiktos užduotys. Jų metu vaikai tapo mokslininkais (S), t. y. atliko gamtos mokslų eksperimentą – į miltus lašindami vandenį vaizdavo dėmėtą Mėnulio paviršių, aiškinosi, kas yra Mėnulio krateriai, kaip jie susidaro. Komandų dalyviai buvo technologijų žinovais (T) – naudodami robotus bitutes keliavo po kosmosą ir aplankė visas 8 Saulės sistemos planetas, sužinojo jų pavadinimus. Dalyviams buvo pateikti programavimo lapai, kuriais vadovaujantis reikėjo paspausti rodykles ant bitutės tiksliai taip, kaip pažymėta užduočių lapuose.
Vėliau vaikų laukė inžinierinė užduotis (E) - iš LEGO kaladėlių pastatyti raketą. Meno užduotis (A) vaikus kvietė piešti netradiciškai, mediniais pagaliukais ant juodų gramdymo lapų kosmoso tema. Na, o matematikos užduotis (M) buvo susijusi su geometrija – iš spalvotų geometrinių figūrų reikėjo sudėlioti skraidančią lėkštę, suskaičiuoti panaudotas geometrines figūras, o jų kiekį pavaizduoti diagrama, nuspalvinant atitinkamą langelių skaičių.
Visos užduotys susijungė į vieną raktinį raidžių rinkinį – STEAM.
Renginio dalyviams buvo įteiktos padėkos, atminimo dovanėlės bei staigmenos, kurios slėpėsi taškus imituojančiose dėžutėse, o vaikus lydėjusioms mokytojoms – Šiaulių lopšelio-darželio “Trys nykštukai” direktoriaus pažymos apie metodinę veiklą.
Viktorinos „STEAMukai 2025“ metu vaikai tobulino savo mąstymo, skaitmeninio raštingumo, programavimo, meninius ir matematinius įgūdžius, samprotavo, mokėsi problemų sprendimo, telkė dėmesį, stiprino pasitikėjimą savimi ir gebėjimą dirbti komandoje.
Straipsnio autorės:
Jolita Jasulaitytė, Edita Gelžinė,
Šiaulių lopšelio-darželio „Trys nykštukai“ ikimokyklinio ugdymo mokytojos
Irma Viliūnė, Aida Šimaitienė,
Šiaulių lopšelio-darželio “Trys nykštukai” ikimokyklinio ugdymo vyresniosios mokytojos
Kristina Kalinauskienė,
Šiaulių lopšelio-darželio „Trys nykštukai“ ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė
Džiaugiamės
„Šiaulių lopšelis-darželis „Trys nykštukai““ apdovanotas 2025-2026 m. eTwinning mokyklos ženkleliu.
„eTwinning“ mokykla: pripažinimas, įsipareigojimai ir naujos galimybės
Šiaulių lopšelis-darželis „Trys nykštukai“ pirmą kartą tapo „eTwinning“ mokykla už savo aktyvią projektinę veiklą apdovanota tarptautiniu „eTwinning“ mokyklos ženklu.
2022 metų rudenį prie įstaigos kolektyvo prisijungė mokytoja metodininkė Kristina Kalinauskienė, kuriai labai artima „eTwinning“ filosofija. Nuo tada yra įgyvendinti ir Nacionaliniais bei Europos kokybės ženkleliais apdovanoti 2 tarptautiniai projektai - „The Recycle with Mathematics I Protect Nature“ (2023) ir „Recognize The Good You in Your Heart and take Action!“ (2024).
2024-2025 mokslo metais mokytojos Kristinos pavyzdžio įkvėptos į „eTwinning“ projektinę veiklą įsitraukė dar dvi įstaigoje dirbančios kolegės, vyr. mokytojos - Aida Šimaitienė ir Irma Viliūnė.
Šiuo metu intensyviai ruošiamasi teikti paraiškas Nacionaliniam kokybės ženkleliui gauti už dar 2 šiais mokslo metais įgyvendintus „eTwinning“ projektus, susijusius su STEAM integracijos dalykais ir ekologija – „Little Hands, Mega Structures!” ir “Accumulate – Transform – Sustain!”. Pastaruosius du projektus įgyvendina mokytoja metodininkė Kristina Kalinauskienė ir vyr. mokytoja Irma Viliūnė.
Aktyviai „eTwinning“ projektuose dalyvauja bei apdovanojimus yra pelniusi ir įstaigos socialinė pedagogė metodininkė Jurgita Žinevičienė už projektus „A rainbow of feelings“ ir „A sustainable calming box“.
„eTwinning“ platforma jau daugiau nei dešimtmetį jungia mokytojus ir moksleivius visoje Europoje, skatindama bendradarbiavimą, inovacijas ir kultūrinį supratimą. Vienas prestižiškiausių platformos apdovanojimų – „eTwinning“ mokyklos ženklas – suteikiamas mokymo įstaigoms, kurios aktyviai ir kūrybiškai integruoja „eTwinning“ veiklas į savo ugdymo procesą, demonstruoja aukštą bendradarbiavimo lygį ir yra atviros naujovėms. Tačiau ką šis ženklas iš tikrųjų reiškia mokyklai, kokius įsipareigojimus ji prisiima ir kokios naujos galimybės atsiveria?
eTwinning mokyklos ženklo reikšmė ir nauda
Gauti „eTwinning“ mokyklos ženklą yra didelis pasiekimas ir reikšmingas įvertinimas visai mokyklos bendruomenei. Šis ženklas simbolizuoja:
Įsipareigojimai gavus „eTwinning“ mokyklos ženklą
Nors „eTwinning“ mokyklos ženklas yra didelis įvertinimas, jis taip pat susijęs su tam tikrais įsipareigojimais:
Galimybės, atsiveriančios „eTwinning“ mokykloms
„eTwinning“ mokyklos ženklas atveria daug naujų galimybių:
Apibendrinant, „eTwinning“ mokyklos ženklas yra ne tik prestižinis apdovanojimas, bet ir svarbus postūmis mokyklos tobulėjimui. Jis suteikia pripažinimą už nuveiktą darbą, įpareigoja toliau siekti aukštų ugdymo kokybės standartų ir atveria daugybę naujų galimybių tarptautiniam bendradarbiavimui ir inovacijoms. Todėl kiekviena mokykla, siekianti būti moderni, atvira pasauliui ir besirūpinanti savo mokinių ateitimi, turėtų siekti šio reikšmingo įvertinimo.
Straipsnio autorė
Kristina Kalinauskienė,
Šiaulių lopšelio-darželio „Trys nykštukai“ ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė
Kviečiame susipažinti su Šiaulių lopšelio-darželio „Trys nykštukai“ direktorės D.Dargienės 2024 m. veiklos ataskaita. Įstaigos bendruomenė per 10 dienų (iki 2025-01-30) nuo ataskaitos paskelbimo, turi teisę pateikti pasiūlymus dėl jos vertinimo įstaigos tarybai. Pasiūlymus prašome siųsti įstaigos tarybos pirmininkei Aidai Šimaitienei el.paštu aidagusein@gmail.com
Vaikai į Šiaulių lopšelio-darželio „Trys nykštukai“ priešmokyklinio ugdymo grupę priimami vadovaujantis „Priėmimo į Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo programas ir į ikimokyklinio ugdymo mokyklas mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą tvarkos aprašą“, patvirtintą Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2024 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. T-545.
Prašymai dėl priėmimo mokytis mokyklose pagal priešmokyklinio ugdymo programą naujai formuojamose klasėse teikiami internetu per e. sistemą balandžio 1-20 dienomis.
Tėvai (globėjai, rūpintojai), internetu teikdami prašymus dėl vaikų priėmimo mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą, e. sistemoje: Prisijungti gali pasirinkti mokyklą, kurios aptarnaujamoje teritorijoje gyvena ir yra deklaravę gyvenamąją vietą (jei priskirta mokykla vykdo priešmokyklinio ugdymo programą) arba bet kurį Savivaldybės lopšelį-darželį, vykdantį priešmokyklinio ugdymo programą.
Asmenys, pageidaujantys atsiimti e. sistemoje patvirtintą prašymą ir pakartotinai teikti prašymą pagrindinio arba papildomo priėmimo metu į kitą darželį ar mokyklą, privalo el. paštu informuoti Švietimo skyrių apie apsisprendimą atsiimti patvirtintą prašymą ir nurodyti mokyklą, į kurią ketina teikti prašymą. Švietimo skyriaus darbuotojas, suderinęs su mokykla (-omis), e. sistemoje prašymą redaguos.
Prašymų, pateiktų į mokyklas pagal aptarnaujamą teritoriją (naujai formuojamus bendrosios paskirties klasių srautus), eilė e. sistemoje automatiniu būdu sudaroma pagal kriterijus:
pirmumo teise priimami įvaikinti vaikai, globotiniai, rūpintiniai (išskyrus atvejus, kai laikinoji globa nustatoma tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymu);
pirmumo teise priimami vaikai, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintys didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
pirmumo teise priimami vaikai, kurių gyvenamoji vieta deklaruota Savivaldybės suteiktame socialiniame būste;
pirmumo teise priimami vaikai, kurių broliai ir (ar) seserys (įbroliai ir (ar) įseserės) prašymo pateikimo metu jau mokosi pagal pradinio ir (ar) pagrindinio ugdymo programą toje mokykloje;
pirmumo teise priimami pedagoginių darbuotojų, dirbančių toje mokykloje, vaikai;
pirmumo teise priimami darbuotojų, kurie patenka į Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintą Trūkstamų specialistų pritraukimo į savivaldybės viešąsias ir biudžetines įstaigas programą, vaikai;
vaikai, ilgiausiai gyvenantys mokyklos aptarnaujamoje teritorijoje, ir kai jų gyvenamoji vieta deklaruota mokyklos aptarnaujamoje teritorijoje; kai likusių mokymosi vietų yra mažiau nei vaikų, kurie ilgiausiai gyvena mokyklos aptarnaujamoje teritorijoje su ta pačia deklaracijos data, pirmumas suteikiamas asmenims, kurie gyvena arčiausiai mokyklos einant pėsčiomis.
Pagrindinio priėmimo metu vaikai, gyvenantys mokyklos* aptarnaujamoje teritorijoje, ir kai jų gyvenamoji vieta deklaruota mokyklos aptarnaujamoje teritorijoje, tačiau dėl mokymosi vietų trūkumo nepatenkantys į teritorinę mokyklą, suderinus su prašymą pateikusiais tėvais (globėjais, rūpintojais), Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus (toliau – Švietimo skyrius) nukreipiami į kitą artimiausią mokyklą, vykdančią tą pačią priešmokyklinio ugdymo programą ir turinčią laisvų mokymosi vietų, ir priimami į tas laisvas vietas pirmumo teise.
Apie prašymo patvirtinimą arba atšaukimą prašymą pateikusieji asmenys informuojami prašyme nurodytu el. pašto adresu.
*Šiaulių lopšelio-darželio „Trys nykštukai“ aptarnaujama teritorija – visas Šiaulių miestas.
Plačiau apie priėmimą: https://www.siauliai.lt/page/view/228
Lapkričio 15 d. Vilniaus universiteto Šiaulių akademijoje vyko IV respublikinė ankstyvojo amžiaus vaikų ugdytojų metodinė-praktinė konferencija „Šiandienos vaikai – ateities visuomenė“, Organizatoriai – Šiaulių lopšeliai-darželiai „Vaikystė“, „Trys nykštukai“ ir Šiaulių švietimo kompetencijų centras.
Visiems susirinkusiems sveikinimo žodį sakė Šiaulių miesto savivaldybės Švietimo skyriaus vedėja Edita Minkuvienė. Aktualiomis temomis apie psichinę sveikatą, bendravimą ir bendradarbiavimą su tėvais dalinosi Šiaulių miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro visuomenės sveikatos specialistė Asta Ivoškienė, VšĮ Dainų pirminės sveikatos priežiūros centro medicinos psichologė Agnė Kiudulė ir viešųjų ryšių specialistė Sonata Tenytė.
Konferencijoje aktualia tema „Ankstyvojo ugdymo turinio kaita: kokiems pokyčiams mus įkvepia Ikimokyklinio ugdymo programos gairės?“ dalijosi NŠA projekto „Ikimokyklinio ugdymo turinio kaita“ lektorės dr. Reda Ponelienė, Šiaulių lopšelio-darželio „Vaikystė“ direktorė ir Eglė Galkauskienė, Šiaulių lopšelio-darželio „Trys nykštukai“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui.
Mūsų įstaigą atstovavo ir patirtimi dalinosi gausus būrys mokytojų ir pagalbos vaikui specialistų:
Stendinius pranešimus parengė:
Ugdytinių mamos, IĮ „Linksmiausios šventės“ įkūrėjos, animatorės Monika Kairienė, Viktorija Lileikienė Ar šventės tik linksmybės? O gal tai paslėptas vaikų ugdymas".
Spalio 21 - 25 dienomis visi pedagogai ir pagalbos mokiniui specialistai jums patogiu laiku ves individualius pokalbius.
Kartu su specialistais susitarkite abiems pusėms tinkančią datą ir skirkite laiko pokalbiui apie jūsų vaiko sveikatą, socialinę - emocinę būseną, pažangą, pasiekimus ir pan. Susitarkime dėl kokybiško Jūsų vaiko ugdymo ateinančiais mokslo metais.
Grupių mokytojos jūsų lauks sutartu laiku grupėse arba telefoniniu ar vaizdo skambučiu.
Smaližiukai 069071497 mokytojos Rasa ir Gaiva;
Boružiukai 062313121 mokytojos Kristina ir Edita;
Mažyliai 063207780 mokytojos Virginija ir Dalia;
Pabiručiai 062577964 mokytojos Sandra ir Ingrida;
Linksmučiai 069070283 mokytojos Jolita ir Edita;
Nykštukai 060718183 mokytoja Milda;
Naminukai 063077355 mokytoja Daura;
Zuikučiai 063093801 mokytojos Vaiva ir Ingrida;
Kodėlčiukai 063091177 mokytojos Kristina ir Irma;
Spindulėliai 060606516 mokytojos Aida ir Dalia;
Smalsučiai 061125038 mokytojos Rūta ir Irma.
Logopedė Aistė l.d.trysnykstukai@gmail.com +37060128136
I, III, IV 7.00-12.40
II, V 7.00-16.30
Logopedė, spec.pedagogė Daiva daiva.silkyte@gmail.com +37062879810
I-IV 7.30-1630
V 7.30-13.30
Specialusis pedagogas Valdas Kančauskas kancauskas@gmail.com +37061021938
I, III, V 8.20 - 17.30
IV 8.20 - 15.50
Judesio korekcijos specialistė Viktorija viktorija121999@gmail.com +37069045474
I-IV 8.00-15.30
V 8.00-13.00
Socialinė pedagogė Jurgita soctrysnykstukai@gmail.com +37067163984
I, II, III 8.00-17.00
IV 8.00-13.00
V 8.00-12.00
Meninio ugdymo mokytoja Ernesta ernestuxsb@gmail.com +37060531298
I - III 9.00-17.10
IV, V 9.00-15.00
Dar vienas eTwinning projektas
„Little Hands, Mega Structures!”
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Kristina Kalinauskienė,
ikimokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja Irma Viliūnė
Spalio 7 d. „Kodėlčiukų“ grupės vaikai su ikimokyklinio ugdymo mokytojomis – Kristina Kalinauskiene ir Irma Viliūne - startavo naujame eTwinning tarptautinio bendradarbiavimo projekte „Little Hands, Mega Structures!”. Projekte iš viso dalyvauja 29 pedagogai iš 6 šalių - Portugalijos, Graikijos, Rumunijos, Lietuvos, Lenkijos ir Turkijos. Numatoma projekto pabaiga - 2025 m. gegužės mėn. 31 d.
Visą rugsėjo mėnesį vyko parengiamieji projekto darbai. Rugsėjo 23 d. ZOOM platformoje įvyko pirmasis nuotolinis projekto partnerių susitikimas. Jo metu projekto partneriai aptarė projekto įgyvendinimo planą, sutarė, kad kiekviena projekte dalyvaujanti įstaiga pristatys projektą savo mokinių tėvams ir gaus ugdytinių tėvų sutikimus, leidžiančius vaikams dalyvauti projekto veiklose. Rugsėjo pabaigoje projekto partneriai parengė apklausas mokytojams, mokiniams ir mokinių tėvams, kuriose buvo klausiama, ar dalyviai žino apie eTwinning programą; ar yra tekę dalyvauti tokioje programoje; kokia mokytojų ir tėvų nuomonė apie šios programos naudą vaikų ugdymui/si; ar savo namuose dalyviai rūšiuoja/ renka atliekas perdirbimui; kokie statiniai, jų nuomone, labiausiai domintų mažuosius projekto dalyvius ir kt.
Pirmąjį mokslo metų mėnesį projekto partneriai-pedagogai kūrė projektui logotipus bei plakatus, rengė projekte dalyvaujančių šalių, miestų ir mokyklų pristatymą bei išsirinko pirmąją „mega struktūrą“, su kuria mokiniai bus supažindinti.
Nuo spalio 7 d. iki spalio 11 d. vyko intensyvūs projekto logotipo ir projekto plakato rinkimai. Balsuoti galėjo projekte dalyvaujantys mokiniai ir jų tėveliai iš šešių šalių-partnerių. Mokytojos Kristinos Kalinauskienės kurtas logotipas pelnė daugiausia projekto dalyvių balsų bei simpatijų, todėl tapo nugalėtoju!
Projektas „Little Hands, Mega Structures!” – ekologinis projektas, skirtas stiprinti STEM dalykų integraciją į ugdomąjį procesą. Projekto metu mokiniai susipažins su tvarumo ir STEM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, matematikos) filosofijomis. STEM filosofija pagrįsta veikla padės mažiesiems lavinti kūrybiškumą, problemų sprendimo ir kritinio mąstymo įgūdžius, leis sužinoti apie perdirbamų atliekų panaudojimo galimybes ir šio proceso naudą gamtai. Vaikai susipažins su įspūdingiausiais pasaulyje architektūriniais statiniais – bokštais, tiltais, istoriniais pastatais ir kt. - naudojant „zero-waste“ metodą. Ikoniškos pasaulio struktūros bus atgaivintos panaudojant perdirbimui tinkamas medžiagas ir prikeliant jas antram gyvenimui.
Tikime, kad projekto „Little Hands, Mega Structures!” mažieji dalyviai – tai būsimi architektai ir aplinkosaugininkai! Mokymasis, kaip mūsų vaikai gali apsaugoti gamtą ir atkurti pasaulį, bus didelis žingsnis tiek jiems, tiek mūsų planetai. Dideli pokyčiai prasideda nuo mažų širdelių!
Projekto komanda: https://www.youtube.com/watch?v=ocQA1Td76d4
Ieškome komandos pastiprinimo - statinių priežiūros darbininko. Dokumentai priimami iki rugpjūčio 30d.
Ieškome komandos pastiprinimo - ikimokyklinio/priešmokyklinio ugdymo mokytojo. Kviečiame prisijungti!