• Biudžetinė įstaiga
  • į. k. 190530088
  • Tilžės g. 41, Šiauliai
  • Pašto kodas: LT-78206
  • trysnykstukai@splius.lt
  • (841) 552354

STEAM

STEAM ugdymas yra vienas iš šiuolaikiškiausių ugdymo būdų, integruojantis gamtos mokslus, technologijų ir inžinerijos, menų ir matematikos disciplinas, siejant jas su realiu pasauliu, pokyčiais ir progresu, darnaus vystymosi tikslais, realaus pasaulio problemų sprendimu, formuojantis mokinių kritinį mąstymą ir problemų sprendimo gebėjimus.

STEAM – tai iš anglų kalbos kilęs akronimas, kuriame užšifruotos keturios disciplinos: angl. Science – mokslas, Technology – technologijos, Engineering – inžinerija, Arts – menai ir kūryba ir Math – matematika.

 

Kuo svarbus šis ugdymas?

Nekalbėsime apie ateities darbo su technologijomis perspektyvas ir poreikius, jos ir taip suprantamos gana aiškiai – juk jau dabar esame paskendę tarp technologijų, o jų paklausa ir toliau sparčiai augs.

Šis ugdymas nesiekia vaikus maitinti vien sausais faktais, kurie galų gale lieka užmiršti. Informaciją šiomis dienomis galima surasti greitai – naršyklėje parašę raktinius žodžius per kelias sekundes rasime kelis šaltinius su reikiamais duomenimis, todėl kur kas svarbiau atrasti būdų, kaip pateikti teoriją, kad ji mokiniui būtų suprantama iš karto. Šiandien ir ateityje bus svarbūs ne faktai, bet įgūdžiai, tad mokymas turėtų būti pagrįstas kritiniu mąstymu ir padėti įtvirtinti žinias. Būtent todėl svarbu išgirstą teoriją iš karto pritaikyti  praktiškai ir patiems išsiaiškinti, kaip viskas veikia iš tikrųjų.

 

 

Nuo 2020m. sausio 20d. esame priimti į Lietuvos STEAM mokyklų tinklą!

STEAM mokykla– bendrojo ugdymo mokykla / ikimokyklinio ugdymo įstaiga, įgyvendinanti platesnę ar gilesnę STEAM dalykų (gamtos mokslų, technologijų, informacinių technologijų, inžinerijos, menų/dizaino, matematikos) programą, bendradarbiaujanti su verslu ar kitais būdais skatinanti mokinius / vaikus pasirinkti su šiais  dalykais susijusias profesijas, mokykla / ikimokyklinio ugdymo įstaiga, kurios mokytojai / auklėtojai nuolat tobulina kompetencijas, o ugdymo procese naudoja IKT ir kitas technologijas, aktyvaus ugdymo metodus. 

 

STEAM tinklo paskirtis - kurti STEAM mokyklų bendruomenę, skatinant partnerystę ir dalijimąsi gerąja praktika.

 

 

 MŪSŲ STEAM VEIKLOS

 

"MES TURIME ŪKĮ"

2021m. birželio mėn.

Birželio mėnesį jau antrus metus Šiaulių lopšelio - darželio "Trys nykštukai" bendruomenė turi mini ūkį. Šiais metais pas mus svečiavosi vištelės, triušiai ir net aviukai. 

Grupėse su vaikais aptarėme kokie šių naminių gyvūlių ir paukščių gyvenimo ypatumai, maisto racionas ir pan. Tyrinėjome vištų plunksnas, jų padėtus kiaušinius, avies vilną ir kas iš jos gaminama.

Mūsų rytai prasidėdavo pasisveikinimais su ūkio gyventojais ir diena pasibaigdavo atsisveikinimu "Beee".

 

https://www.trysnykstukai.lt/renginiai/mes-ir-vel-turime-uki/event-758 

 

 

     

 

 

"AUGALŲ DETEKTYVAS"

 

Gegužės mėnesį vyresnieji darželio vaikai (Spindulėliai, Naminukai ir Smalsučiai) keliavo į Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos botanikos sodą, kur dalyvavo edukacijoje "Augalų detektyvas". 

Vaikai gavo korteles, kuriose pavaizduotas augalas ir aprašytos jo savybės. Visi kartu perskaitę  pateiktą informaciją  lyg tikri detektyvai bėgome ieškoti pasislėpusių augalų. Bėgome, lipome, griuvome ir vėl bėgome, bet suradome visus pasislėpusius augalus, sužinojome daug naujų pavadinimų ir įtvirtinome jau turimas žinias.

Beieškodami augalų radome ir kurkiančių varlių. Ar žinojote, kad kurkia tik varlių patinėliai? Kodėl? - jie nori prisivilioti pateles.

 

 

       

 

 

 

"ZUIKUČIŲ KINO DIENA"

 Gegužės pabaigoje Zuikučių grupėje vyko linksmadienis "Kino diena". Pasigaminome plakatus, kino bilietus, veikė ir popkornų gaminimo mašina ir natūralių sulčių spaudykla. Kruopščiai pasiruošę, atsakingai suskaičiavę žaidimo finansus ir aptarę elgesio taisykles kino salėje mėgavomės kino diena.

 

            

 

 

 "NAMINUKŲ LAPŲ KNYGA"

Visą savaitę kalbėjome apie artimiausioje aplinkoje augančius medžius. O žinių įtvirtinimui gaminome "Lapų knygas". Darželio teritorijoje ieškojome medžių lapų ir juos nuskynę klijavome į knygas, kopijavome/rašėme jų pavadinimus, iš įvairiausių grupės žaidimų konstravome, lipdėme medžius.

 

      

 

 

 "SMALSUČIŲ PAVASARIO VIKTORINA"

 

Viktorinos metu pasiskirstėme į komandas po tris vaikus. Vaikai, išklausę teiginį apie vabzdžius turėjo pakelti kortelę su užrašu TIESA arba NETIESA. Planšetėse programėlės www.wordwall.lt  pagalba žaidė žaidimą "Suk ratą"- išsukus ratą, reikėjo nukopijuoti savo lape vabzdžio pavadinimą. Kita užduotis padėjo prisiminti drugelio vystymosi stadijas. Vaikai stebėjo, kaip atgyja jų nuspalvintos drugelių stadijos. Su atgijusiais drugeliais skraidė grupėje, lauko aplinkoje - naudojome www.quiver.com programėlę.

 

    

 

 

 "LINKSMUČIAI TYRINĖJA SLIEKUS"

 

 Tęsiant temą "Tabalai - makalai, susitiko vabalai" šiandien "Linksmučiai" iš arčiau susipažino su sliekais. Stebėjome, kur jie gyvena, kaip juda, kaip atrodo, žiūrėjome vaizdo įrašą apie sliekus, taip pat juos lietėmė, čiupinėjome, o galiausiai atlikome eksperimentą - bandymą, kaip iš popieriaus padarytos kirmėlaitės(sliekai) pilant ant jų pipetėmis spalvotu vandeniu raitosi, sukasi.

Informacija apie sliekus

 

   

 

 

"ŽYDI NYKŠTUKŲ PIEVOS"

 

 

 xxx

 

 

Mažylių ir Boružiukų tarpgrupinis projektas "Kas skanu ir kas sveika" (2019-10 mėn.)

 

Trumpalaikio grupinio projekto metu vaikai susipažino su įvairiais vaisiais ir daržovėmis, atliko menines užduotis, visi kartu dalyvavo degustacijoje, samprotaudami apie rudens gėrybių spalvas, skonį, formas ir kt.

Mažyliai džiaugiasi kartu

Boružiukai pamilo rudenį

 

   

 

 Spindulėlių rudens fantazijos (2019-09-11)

Priešmokyklinukai rinko darželio kieme rastus augaliukus, juos tyrinėjo, bandė pavadinti, skaičiavo, skirstė pagal spalvas ir formas, o rezultate sukūrė kiekvienas savo rudens paveikslus.

 

   

 

   

 

Spindulėliai pažino medžių lapus (2019-09-23)

Pug'iukai rinko medžių lapus, juos skaičiavo ir tyrinėjo. 

   

 

Pug'iukai mokosi dirbti komandoje (2019-09-24)

Jau šiandien išbandėme gebėjimą dirbti komandoje ir atskleidėme savo kūrybines galias. Ši veikla leido labiau pažinti gamtos gėrybes, tobulinti konstravimo įgūdžius.

   

 

Pabiručių spalvotos dienelės (2019-10-28-31)

Spalio paskutiniąją savaitę „Pabiručių“ grupėje vyravo „SPALVOTOS DIENELĖS“.
Labai džiugu, kad tėveliai aktyviai prisijungė prie šios temos plėtojimo : vaikai rinkosi į grupę apsirengę tai dienai skirta spalva. Buvo : "Raudona diena", "Geltona diena", "Žalia diena", "Mėlyna diena". Vaikai apžiūrinėjo vieni kitų drabužius, mokėsi pavadinti spalvas;
ieškojo skirtingos spalvos daiktų, žaislų grupėje, lauke, koridoriuje; iš įvairaus dydžio Lego kaladžių statė bokštus, eksperimentavo, spontaniškai reiškė emocijas dailės medžiagomis ir priemonėmis.

Spalvotos dienelės

   

 

   

 

 

Dangaus šviesuliai (2020-01-14)

,,Smalsučių" grupės ugdytiniai kartu su auklėtoja Irlanda tyrinėjo, kūrė teorijas iš kur atsiranda dangaus šviesuliai, planetos ir kiti reiškiniai. O vėliau  iš antrinių žaliavų bandė patys sukurti kosmoso būtybes.

 

   

 

,,Pabiručių" atsisveikinimas su kalėdų eglute (2020-01-06)

Pabiručiai atsisveikino su kalėdų eglute ir atliko eksperimentus, sužinojo kurie eglutės žaisliukai skęsta ir neskęsta, tirpsta kalėdų žvakių vaškas vandenyje ar ne ir kas būtų jei kankorėžį užkencervuotumėme vandenyje...

 

   

 

Įdomiausiai pasaulio gyvūnai (2020-01-24)

Pug'iukai visą savaitę ieškojo informacijos knygose, žurnaluose, internete, tyrinėjo ir diskutavo apie didžiausius, aukščiausius pasaulio gyvūnus, gyvūnus, kurie turi ilgiausias ausis ar daugiausiai dantų.

 

   

 

Pug'iukai gamino sniegą (2020-01-31)

Kai už lango sniego nematyti, o jo taip norisi, vyriausi darželio vaikai sugalvojo patys pasigaminti sniegą. Ir jiems puikiai pavyko, o spėlionių buvo visokių...

 

   

 

Kai norisi kurti ... (2020-01-31)

Kai už lango tamsu norisi šviesos ir sugalvojo Spindulėliai pabandyti piešti ant šviečiančio stiklo (o galima?neprilips? o gal paryškės spalvos? O gal nublanks?) ir pasigaminti savo žaidimus. Veiklos užteko tamsiems sausio vakarams.

 

   

 

,,Pabiručių" pažintis su moliu (2020-02-19)

Fabijono mama ir sesuo supažindina vaikus su moliu, jo savybėmis, darbo įrankiais. Vaikai jį minko, kočioja, bando formuoti įvairius dirbinius.

   

 

 

Spindulėliai matuojasi inžinieriaus rūbus (2020-02-12)

Į svečius atvyko Ragainės progimnazijos septintokės ir inžinerijos mokytoja Ingrida, kurios supažindino su inžinieriaus profesija ir vaikams leido kartu atlikti įvairius bandymus, spėjimus.

Matuojamės inžinieriaus rūbus.

   

 

 Spindulėlių šlykštukai Kaziuko turgeliui (2020-03-05)

Balionai, miltai ir manų kruopos - pylėm, matavom ir skaičiavom, o rezultatas nepakartojami šlykštukai.

 

   

 

 

Kaziuko turgelyje (2020-03-07)

Kaziuko turgelis - visi kartu ne tik gaminome, minkėme, klijavome ar aplikavome, bet ir įtvirtinome skaičius, raides ir išmokome skaičiuoti pinigus.

 

   

 

Spindulėlių šešėliai (2020-05-21)

Spindulėliai mokėsi gaudyti šešėlius, tyrinėjo kada jie atsiranda, kokių oro sąlygų tam reikia. Jiems puikiai pavyko.

 

   

 

Skrendu, plaukiu ... (2020-07-14)

Smalsučių ir Boružiukų grupių ugdytiniai visą savaitę konstravo popierinius aitvarus, lėktuvus ir laivelius.  Kilo milijonai klausimų, į kuriuos atsakė pabandydami: kodėl aitvaras skrenda kai diena vėjuota? o kodėl sunkiau skrenda ir reikia daugiau pastangų, kai nėra vėjo,? o kaip tiksliai reikia sulankstyti laivelį, kad jis plauktų? o lėktuvėlio sparnai turi būti ilgesni ar trumpesni? o galiukas bukas ar smailus?

 

   

Spalvų gaudymas gamtoje (2020-07-16)

 

Visą savaitę Trijų nykštukų ugdytiniai ,,gaudė" spalvas gamtoje, o kai akytės pavargo ir pritrūko spalvų, įvairiausiais būdais bandėme jas išgauti: maišėme, tapėme, pūtėme ir spalvinome vasarą.

 
    
 
 
  
 Mažylių lietaus diena (2020-07-22)
 
 Mažieji darželio vaikai kalbėjo apie lietų, kadangi visą dieną gausiai lijo. Aptarė iš kur atsiranda lietus, kokių spalvų būna debesys, kokios būna jų formos, kokiais lašais gali lyti lietus ir pan. Tyrinėjo lietaus vandenį, lietė, aptarė jo savybes (šiltas, šaltas), o lauke taškėsi balose ir samprotavo kokio dydžio lašai krenta iš balų.